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2007-02-28 

Astano



POR QUÉ carallo non deixan construir en Astano (agora Navantia-Fene e durante uns anos Izar-Fene) barcos civís se tampouco poden facer barcos militares? que escuros intereses existen? quen quere que se vaia ao garete (se non se foi xa) unha das principais empresas de Ferrolterra?
Non entendo a razón!!!!

PD: A foto foi "secuestrada" do blog de Ivan Puentes

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Coido, que a menos que se nos expliquen son razóns que se nos escapan.
Supoño que algún tipo de interese económico particular, ou así. :(

Debese a intereses puramente electorais, concretamente en Andalucía. Hai mais andaluces que galegos e, xa se sabe, votan maioritariamente o PSOE. Políticamente e lóxico.

O que non trago é a hipocresía do PP agora ó porse a defender uns intereses que sempre tivo esquecidos.

Enfín... iso pásanos por non ter un partido de peso en Madrid ¿Alguen cree que si fósemos chave no goberno do Estao pasaríamos por éste tipo de situacións precarias?

exacto, os galegos non somos ninguén dentro do estado ... e a culpa é nosa.

Nunha cousa estou de acordo coa Randeeira, en que a culpa é nosa, pero diso xa hai moito tempo.
O dos intereses electorais polo de Andalucía explicaría que non deixen construír barcos militares pero non a negativa ás construcións de carácter civil.

Eu o que flipo é co afán privatizador que lle entrou agora ó BNG.

Hai que atopar soluciónos para ASTANO, pero, ostia, o Plan de J. Barreras é unha puta merda, privatiza o estaleiro, crea emprego precario, non ten plan finacieiro e, por riba, non é viable por culpa das sancións UE.

Traballemos, pero en serio. O BNG é tan demagogo, hipócrita e electoralista como os demais partidos. A ver se se esquece que en maio hai eleccións, que Ferrolterra é o único sitio no que teñen unhas mínimas expectativas de salvar os mobles fronte á caída xeralizada en Galicia e se centran en traballar de verdade.

Navantio, non sei porque me da que tes algo que ver coa orixe da fotografia e que estás algo mais metido en política ca min ;) pero para falar sobre a privatización de Astano poderiamos facer como en Barrio Sésamo:

- "Privatización MALA" seria por exemplo cando se trata dunha empresa pública que non ten perdidas (Telefónica) ou ofrece un servizo básico, crucial ou de interese xeral para o pais (Endesa, etc...)

- "Privatización BUENA" é cando a unha empresa propiedade do estado se lle priva de calqueira carga de traballo por intereses non moi claros e se lla deixa morrer tendo unhas instalacións excelentes e uns profesionais cualificados.

Non se trata de regalarlla a Barreras, trátase de facer un bo acordo para todos e que poda construir o que lle pete para que siga a existir traballo na comarca.

Saudos

INCIATIVA POPULAR LEGISLATIVA, ¿PARA QUÈ?
DE NUEVO A VUELTAS CON ASTANO


Como se avecinan elecciones, primero las autonómicas posiblemente en marzo y después las europeas en junio de 2009, de nuevo salta a la palestra el qué hacer con “ASTANO” y todos los partidos se deshacen en demagógicas propuestas y alternativas que, el tiempo y los hechos, se encargan de desenmascarar y poner en su sitio.

No se si se trata del olvido de los proponentes que da por sentado el olvido de los votantes, como si de un ejercicio de amnesia colectiva se tratase, o si simplemente es que la imaginación de la clase política que nos toca sufrir es escasa, lo cierto es que ya estamos de nuevo ante el viejo debate.

Para empezar lo serio sería dejar de referirnos a algo que no existe, pues por aferrarse sentimental o irracionalmente al nombre, no va a resucitar el nombrado. ASTANO dejó de existir, nos guste más o nos guste menos, fuera justo o injusto el decreto que lo fulminó como el astillero que construyó los más grandes petroleros del siglo pasado.

Por eso me parece indecente que, como en su día los falsos líderes sindicales enarbolaban las consignas de “otro día mas que el gobierno va patrás” conscientes y sabedores de la imposibilidad de la reivindicación, ahora se nos convoque a firmar una iniciativa legislativa popular, a sabiendas de que no tendrá ningún efecto, excepto el de la posible rentabilidad electoral que es lo único que buscan sus promotores, alentando la nostalgia de un pasado que no volverá.

El centro de Fene de Navantia-Ría de Ferrol es un astillero del grupo público dedicado a la construcción naval militar, que puede realizar obra civil en un 20% de su facturación, con el fin de amortiguar los picos bajos de su actividad principal, punto pelota.

Esta es la opción que se tomó en el 2004 y habrá que reconocer que fue mejor que la de la privatización, a la luz de las vicisitudes que pasaron y están pasando los astilleros y los trabajadores de la antigua IZAR, que fueron segregados del sector público para su posterior venta, que prácticamente no han dejado de protagonizar una larga lucha para garantizar su futuro incierto.

A partir de situarse en esta realidad, lo que cabría es el plantear alternativas en la línea de hacer del centro de Fene, el astillero principal del Grupo que acometa la construcción de los buques de gran porte. Esa sería la mejor forma de poner en valor sus “activos ociosos”, pues sino una vez más nos llevaran el gato al agua los del sur, el desvío del gemelo del Patiño a Puerto Real es ya un primer paso en esa dirección.

En este punto, cabe preguntarse qué sentido tienen dos astilleros en la Ría de Ferrol y que sentido tiene que unas instalaciones como las de Fene, con su capacidad industrial y tecnológica, se utilicen prácticamente como un taller auxiliar del astillero de Ferrol.

Me pregunto porqué ningún político, ningún partido, se atreve a plantear públicamente lo que en privado reconocen muchos de ellos, como lo más racional y sensato, me refiero a la optimización de la actividad de Navantia en la Ría de Ferrol, localizando la construcción de los buques en las gradas del astillero de Fene, manteniendo en Ferrol las reparaciones y el taller de fabricaciones.

Alternativa que debería llevar pareja la cesión del terreno al Ayuntamiento para acometer de una vez la apertura de Ferrol al mar, que permita el acceso de los Ferrolanos y Ferrolanas y de todos los que nos visiten a ver las principales maravillas del Ferrol de la Ilustración, ocultas tras la muralla.

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